Oroa dig inte,
vi löser det.

Har du upptäckt ett fel i lägenheten eller i fastigheten? Nedan finns information och guider.

Vad är akuta ärenden?

Använd journumret om:
• Du har fått en vattenläcka/ inget vatten, ej läckande kran
• Om hemmet är strömlöst
• Om du har tappat bort din nyckel (kostnad debiteras hyresgäst)
• Kyl / Frys / Spis har slutat fungera
• Stopp i toalett

Allmän information kring felanmälan

På denna sida har vi samlat information om hur du går tillväga för lösa problem själv, med hjälp av våra guider men även hur du kan anmäla fel till oss, digitalt via Mina Sidor eller ringa in till oss på kundservice.

Gör det själv-guider

Här har vi samlat ihop några guider för fel som du kan avhjälpa själv. På sikt kommer du även att kunna se videoklipp där du enkelt ser hur en torktumlare ska rengöras eller hur batterier i brandvarnarna byts ut.

Diskmaskinen diskar inte rent

Hur byter jag batteri i min brandvarnare?

Jag får inte kanaler på min tv

En glödlampa har slutat fungera

Min tvättmaskin tar inte in vatten

Min tvättmaskin/torktumlare vill inte starta

Min tvättmaskin/torktumlare öppnar inte luckan

Silverfiskar/skadedjur

Stopp i vask/avlopp

Tvätten luktar illa

Vattnet rinner inte undan i duschen

Värmepannan varnar för filterlarm

Digital felanmälan

Felanmälan görs via Mina sidor. Din felanmälan tas emot av ansvarig fastighetsskötare och återkoppling sker inom 48 timmar.

Kontakta vår kundservice, på telefonnummer 010-330 00 69, så hjälper vi till att registrera din felanmälan.
Öppettider, Måndag – Fredag, kl 08:00 – 16:00

OBS!
Du som bor i Malmö felanmäler direkt till Öresund Fastighetsförvaltning växel på telefonnummer: 040-10 10 67, öppet måndagar – fredagar kl. 09.00-11.00
Du kan även felanmäla via deras hemsida: www.oresundforvaltning.se.
Du som bor i Växjö felanmäler direkt till HSB Sydost på telefonnummer: 010-451 30 00

Viktig information!
Då vi är under en pandemi ber vi er att inte vara hemma under tiden fastighetsskötare är inne i er lägenhet.
Vänligen gå ut om ni hemma på den bokade tiden ni får med fastighetsskötaren.

Felanmälan av akuta ärende, efter kl 16:00 vardagar och under helgen

Uppstår ett akut ärende efter kl 16:00, vardagar eller under helgen då ska du ringa vårt journummer, och om det ej kan vänta tills nästkommande arbetsdag.

Osäker om det är ett akut ärende eller inte? Läs mer under Vanliga Frågor

Telefonnummer, jour 010-167 60 70

Vanliga frågor

Ett mindre problem?

Sex vanliga lösningar

Felanmälan

Digital felanmälan
Har ett fel uppstått i ditt hem anmäler du detta enklast via vår digitala felanmälan. Din felanmälan tas emot av ansvarig fastighetsskötare och återkoppling sker inom 48 timmar.